Vergi Dairesi: Büyük Mükellefler
Vergi Numarası: 3150070414
Merkez Adresi: Hadımköy Mah. Mustafa İnan Cad. No:41 34555 Arnavutköy-İSTANBUL
Merkez Telefonu: 0212 771 46 06
Merkez Faksları: 0212 771 46 26
Ticaret Sicili Numaraları: 134682 - İstanbul Merkez
Web Adresi: www.ddpack.com.tr
E-mail: info@ddpack.com.tr
Ortaklık Yapısı: Anonim Şirketi
Yönetim Kurulu Üyeleri: Dikran Mihran ACEMYAN, Oktay DURAN, Torben Patrice Jean REINE, Michel Joseph Claude DUBOIS, Orlando KALUMENOS, Candan KARABAĞLI, Bülent Nur ÖZKAN
Murakıplar: DRT BAĞIMSIZ DENETİM VE SMMM A.Ş.
Temsil ve İmza Yetkileri: 02 Nolu İmza Sirküleri
Kayıtlı Sermaye Tavanı: 30.000.000 TL
Çıkarılmış Sermaye: 16.575.788 TL

ADI SOYADI ÜNVANI
Dikran Mihran ACEMYAN Yönetim Kurulu Başkanı
Oktay Duran Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Torben Patrice Jean REINE Yönetim Kurulu Üyesi
Michel Joseph Claude DUBOIS Yönetim Kurulu Üyesi
Orlando KALUMENOS Yönetim Kurulu Üyesi
Candan KARABAĞLI Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Bülent Nur ÖZKAN Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)

ADI SOYADI GÖREVİ ÖZGEÇMİŞ
Dikran ACEMYAN Genel Müdür  
Ali Can DURAN Genel Müdür Yardımcısı  
Zeren Meray DENEÇLİ Genel Müdür Yardımcısı - CFO  

Kurumsal Yönetim Komitesi

ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKET İLİŞKİSİ
Candan KARABAĞLI Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Bülent Nur ÖZKAN Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Zeren Meray DENEÇLİ Komite Üyesi Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yard.


Denetim Komitesi

ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKET İLİŞKİSİ
Bülent Nur ÖZKAN Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Candan KARABAĞLI Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)


Riskin Erken Saptanması Komitesi

ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKET İLİŞKİSİ
Bülent Nur ÖZKAN Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Michel Joseph Claude DUBOIS Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi
Zeren Meray DENEÇLİ Komite Üyesi Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yard.

SPK tarafından yayınlanan (II-15.1) sayılı ÖZEL DURUMLAR TEBLİĞİ'nin 7. maddesi gereği İçsel Bilgilere Erişimi Olanların Listesi

Duran Doğan Basım ve Ambalaj Sanayi A.Ş. İçsel Bilgi Erişim Listesi

Listenin Hazırlanma Tarihi: 18.01.2011
Listenin Güncellenme Tarihi: 12.08.2016

ADI SOYADI LİSTEYE DAHİL OLMA SEBEBİ
Dikran Mihran ACEMYAN Yönetim Kurulu Başkanı
Oktay Duran Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Michel Joseph Claude DUBOIS Yönetim Kurulu Üyesi
Torben Patrice Jean REINE Yönetim Kurulu Üyesi
Orlando KALUMENOS Yönetim Kurulu Üyesi
Candan KARABAĞLI Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Bülent Nur ÖZKAN Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Dikran ACEMYAN Genel Müdür
Ali Can DURAN Genel Müdür Yardımcısı
Gilles Claude Joseph QUAGLIA Mali İşler Direktörü
Zeren Meray DENEÇLİ Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
Ayşe ÖZER Mali İşler Müdürü
Süleyman SAĞIR İnsan Kaynakları Müdürü
Levon KARABOSYAN Genel Müdür Danışmanı (Üretim - Teknik)
Neslihan ÇAM AKDENİZ Kalite Kontrol Müdürü
Burak TEZELMAN Yurt İçi Satış Müdürü
Nagihan VAROL Grup İçi Satış Müdürü
Nensi TEMİNYAN Yurt Dışı Satış Müdürü
Selçuk ÜRKMEZ Bağımsız Denetim - UFRS
Işıl TİRELİ BÜYÜKDEĞİRMENCİ Bağımsız Denetim - UFRS
Oktay AKYÜZ Bağımsız Denetim - VUK
Cemil KASSAS Bağımsız Denetim - VUK
Orkun ÖZKAN Hukuk Danışmanı
Osman AKIN Hukuk Danışmanı
Seyhan BİNATLI Hukuk Danışmanı
Perihan SELÇUK MAHMATLI Hukuk Danışmanı
Burcu ÖZKAN Hukuk Danışmanı

2015 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2014 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2013 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2012 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2011 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2010 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2009 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2008 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2007 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2006 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2005 Olağan Genel Kurul Bilgileri
2004 Olağan Genel Kurul Bilgileri

Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu

1. Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Beyanı

Şirketimiz Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayınlanan Kurumsal Yönetim İlkeleri’nde yer alan prensiplerin mevcut piyasa ve ortaklık yapısı çerçevesinde uygulanmasına çalışmaktadır.
 
Şirketimiz, Kurumsal Yönetim İlkeleri’ni hem müşteriler hem de hissedarlar açısından gerekli görmektedir. Şirketimiz pay sahipleriyle olan ilişkilerini Mali İşler Müdürlüğü tarafından yürütmektedir. Mali İşler Müdürlüğü’nce pay sahiplerinin bilgi isteme taleplerine cevap verilmekte ve genel kurullar, hisse senetleri, kar dağıtım önerileri gibi konularda bilgilendirilmeleri sağlanmaktadır. Her yıl detaylı olarak hazırlanan faaliyet raporları ve yasal mevzuat gereği açıklanması zorunlu olan haller için yapılan özel durum açıklamalarıyla pay sahiplerinin hakları korunmakta ve pay sahiplerinin bilgilendirilmesi sağlanmaktadır. Şirketimiz kamuyu aydınlatma ve şeffaflık konularında Sermaye Piyasası Kurulu’nun düzenlemeleri kapsamında olması sebebiyle yasal yükümlülüklerini eksiksiz olarak yerine getirmekte, dönemsel olarak mali tablolarını, dipnotlarını, Bağımsız Denetim Raporları’ nı kamuya açıklamaktadır. Ayrıca olağanüstü durumlar söz konusu olduğunda Borsa İstanbul’ a özel durum açıklamaları yapmaktadır. Şirketimiz menfaat sahipleri ilişkileri açısından; çalışanlarının yönetime katılımını sağlayıcı alt kurullar oluşturarak şirket yönetimine katılımı desteklemektedir.

BÖLÜM I - PAY SAHİPLERİ

2. Pay Sahipleri İle İlişkiler Birimi

Şirketimizde, pay sahipleri ile olan ilişkileri, Mali İşler Müdürlüğü bünyesinde, Pay Sahipleri İlişkiler Birimi tarafından yürütülmektedir. Yatırımcılarımızdan gelen sorulardan, Sermaye Piyasası Mevzuatı gereğince şirket ile ilgili kamuya açıklanmamış, gizli ve ticari sır niteliğindeki bilgiler hariç olmak üzere yanıtlanmakta, pay sahipleri bilgilendirilmektedir.
 
Pay sahipleri ile ilişkiler birimi işlemleri ( 2) kişi tarafından yürütülmektedir. İlgili kişiler, pay sahiplerinin sözlü, yazılı olarak veya internet yoluyla yapılan başvurularını yanıtlamakla birlikte BIST, SPK, TAKASBANK ve MKK ile her türlü yazılı ve sözlü iletişimi de sağlamaktadırlar. Söz konusu kişilerin iletişim adresleri aşağıda verilmiştir:
 
Zeren Meray Deneçli
Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı
0212 771 46 06
 
Ayşe Özer
Mali İşler Müdürü
0212 771 46 06

3. Pay Sahiplerinin Bilgi Edinme Haklarının Kullanımı

Dönem içinde pay sahiplerimizden gelen yazılı ya da sözlü bilgi talepleri, ticari sır niteliğinde olmayan veya kamuya açıklanmamış bilgiler hariç olmak üzere karşılanmıştır. Pay sahipliği haklarının sağlıklı olarak kullanılabilmesi için gerekli olan bütün bilgiler yıllık faaliyet raporlarımızda, özel durum açıklamalarımızda ve bireysel talepler vasıtasıyla pay sahiplerimizin kullanımına sunulmaktadır.

Genel bilgilendirme yöntemi olarak, Borsa İstanbul’ un özel durum açıklamaları kullanılmakla birlikte, aynı zamanda www.ddpack.com.tr adreslerinde de gerekli bilgiler pay sahiplerinin kullanımına elektronik ortamda sunulmuştur. Ana Sözleşmemiz de özel denetçi atanması talebi bireysel bir hak olarak düzenlenmemiş olup, dönem içinde özel denetçi tayini talebi olmamıştır.

4. Genel Kurul Bilgileri
 
Genel Kurul toplantıları, Türk Ticaret Kanunu, Sermaye Piyasası Mevzuatı ve Kurumsal Yönetim İlkeleri dikkate alınarak, pay sahibinin yeterli bilgilendirilmesine ve katılımına imkan sağlayacak şekilde gerçekleştirilmektedir. Genel Kurul toplantılarına davet, Türk Ticaret Kanunu Hükümleri Sermaye Piyasası Kanunu ve Şirket Esas Sözleşmesi hükümlerine göre Yönetim Kurulunca yapılmaktadır. Genel Kurul’un yapılması için Yönetim Kurulu Kararı alındığı anda BIST ve SPK’ya yapılan özel durum açıklamaları ile kamuoyu bilgilendirilmektedir.

Genel Kurul toplantı öncesinde gündem maddeleri ile ilgili olarak bilgilendirme dokumanı hazırlanmakta ve kamuya duyurulmakta tüm bildirimlerde yasal süreçlere ve mevzuata uyulmaktadır. Genel Kurul gündem maddeleri çerçevesin de, denetlenmiş yıllık faaliyet raporu dahil, finansal tablo ve raporlar, kurumsal yönetim uyum raporu, kar dağıtım önerisi, bağımsız dış denetim raporları ve denetçi raporu, Genel Kurul gündem maddeleri ile ilgili olarak hazırlanan bilgilendirme dokumanı ve gündem maddelerine dayanak teşkil eden diğer belgeler ile Esas Sözleşmenin son hali ve Esas Sözleşmede değişiklik yapılacak ise tadil metni ve gerekçesi, Genel Kurul toplantısına davet için yapılan ilan tarihinden itibaren Şirket’in merkez ve şubeleri ile internet sitesinde, pay sahiplerinin en rahat şekilde ulaşabileceği şekilde incelemeye açık tutulmaktadır.
 
Genel Kurul toplantılarının yapıldığı mekan tüm pay sahiplerinin katılımına imkan verecek şekilde planlanmaktadır. Genel Kurul gündeminde yer alan gündem başlıkları acık ve farklı yorumlara yol açmayacak, her bir teklifin ayrı başlık altında değerlendirilmesine imkan verecek şekilde belirlenmekte olup, pay sahiplerinin gündeme ilişkin herhangi bir talepleri olmamıştır. Genel Kurul Toplantısı süresince gündemde yer alan konular tarafsız ve ayrıntılı bir şekilde, acık ve anlaşılabilir bir yöntemle pay sahiplerine aktarılmakta, pay sahiplerine eşit şartlar altında düşüncelerini açıklama ve soru sorma imkanı verilmekte ve sağlıklı bir tartışma ortamı yaratılmaktadır. Genel Kurul toplantı esnasında ortaklar, dinleyiciler ve toplantıya katılan basın mensupları tarafından sorulan sorulara Yönetim Kurulu Üyeleri ve üst kademe yöneticilerimiz tarafından gerekli açıklamalarda bulunulmaktadır. En az bir Yönetim Kurulu üyesi, bir Denetci, Mali Tabloların hazırlanmasında sorumluluğu bulunan yetkililerden en az biri ve Gündemde özellik arz eden konularda açıklamalarda bulunmak üzere konuya vakıf en az bir yetkili Genel Kurul Toplantısında hazır bulunmakta, bu kişilerden toplantıda hazır bulunmayanların toplantıya katılmama gerekçeleri toplantı başkanı tarafından Genel Kurul’un bilgisine sunulmaktadır. Genel Kurul toplantısından sonra toplantı tutanakları Duran-Doğan internet sitesinde Genel Kurul tutanakları, hazirun cetveli, gündemler ve ilanlar eşzamanlı olarak tüm yatırımcıların değerlendirmelerine sunulmaktadır.
 
13.01.2011 tarih ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 1527. maddesinde; anonim şirket genel kurullarına elektronik ortamda katılma, öneride bulunma, görüş açıklama ve oy vermenin, fizikî katılım ve oy vermenin bütün hukuki sonuçlarını doğurduğu, genel kurullara elektronik ortamda katılma ve oy kullanma sisteminin borsaya kote şirketler açısından zorunlu olduğu hükme bağlanmıştır.
 
Anılan maddenin uygulama esaslarının belirlemek amacıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından çıkarılan “Anonim Şirketlerde Elektronik Ortamda Yapılacak Genel Kurullara İlişkin Yönetmelik” (EGKS Yönetmeliği) 28.08.2012 tarih ve 28395 sayılı Resmi Gazete’ de, elektronik genel kurul sisteminin kuruluşunu, işleyişini, teknik hususlar ile güvenlik kriterlerine ilişkin usul ve esaslarını düzenleyen Anonim Şirketlerin Genel Kurullarında Uygulanacak Elektronik Genel Kurul Sistemi Hakkında Tebliğ ise 29.08.2012 tarih ve 28396 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanmış olup, söz konusu düzenlemelerin yürürlük tarihi 01.10.2012 olarak belirlenmiştir. Genel kurul çağrısını 01 Ekim 2012 tarihinden sonra yapacak olan borsaya kote şirketler Yönetmelik hükümlerine tabi olacaklardır.
 
2012 yılına ilişkin Olağan E-genel Kurulu, 11.06.2013 tarihinde , şirketin toplam 16.575.787,50 TL’lik, sermayesine tekabül eden 1.657.578.750 adet paydan, 5.215.986,75 TL’ lik sermayeye karşılık , 521.598.675 adet payın asaleten, 5.023.409,89 TL’lik sermayeye karşılık 502.340.989 payında vekaleten olmak üzere 1.023.939.663 adet payın katılımı sonucu %61,7732 oranındaki bir çoğunluk ile gerçekleştirilmiştir.
Şirketimizin Genel Kurul Toplantıları için ana sözleşmesinde asgari toplantı nisabı %50 olarak belirlenmiş olup toplantı ve karar nisaplarında Türk Ticaret Kanunu’nun hükümleri uygulanmaktadır. Toplantılara ilişkin davetler Borsa İstanbul’da ve 2 adet ulusal gazetede ve şirketin internet sitesinde yasal sürelerinde ilan yoluyla yapılmıştır. Bu davet ilanlarında Genel Kurul’un yeri, gün ve saati, Genel Kurul Toplantısı’na katılacak vekiller için vekaletname örneği, ve 2012 yılı faaliyetlerine ait mali tablolar, Yönetim Kurulu, bağımsız denetçi ve murakıp raporlarının hangi tarihte ve nerede ortakların incelemesine hazır bulundurulacağı hususlarında bilgilere yer verilmiştir.
 
5. Oy Hakları ve Azınlık Hakları
 
Şirketimizin Genel Kurul Toplantılarında temsil edilen payların birden fazla maliki bulunduğu takdirde; bunlar ancak bir temsilci aracılığı ile Sermaye Piyasası Kanunun ve ilgili tebliğ hükümlerine uygun olarak oy
haklarını kullanabilirler. Ancak toplantıya katılanların sahip oldukları veya temsil ettikleri sermayenin 1/10’una sahip olanları veya temsilcileri tarafından istenildiği takdirde gizli oylama yapılabilir.
 
6. Kar Dağıtım Politikası ve Kar Dağıtım Zamanı
 
Şirket’in kar dağıtım politikası Sermaye Piyasası Mevzuatı ve Esas Sözleşmesi çerçevesinde belirlenmekte olup, kar dağıtımında, Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uygun olarak pay sahipleri ve Şirket menfaatleri arasında dengeli ve tutarlı bir politika izlenmektedir.
 
Safi kar, hesap yılı içerisinde elde edilen gelirlerden, tüm giderler, amortismanlar, karşılıklar, prim ve ikramiye gibi şirketçe ödenmesi zorunlu paralar ile mukavelenameye, ilama ve kanun emrine istinaden ödenen zarar, ziyan ve tazminatlar düşüldükten sonra kalan miktardır.
 
Bilançoda görülen safi kar sırası ile aşağıda gösterilen şekilde dağıtılır.
A- %5 kanuni yedek akçe (T.T.K. madde 519 )
B- Şirket tüzel kişiliği tarafından ödenmesi zorunlu vergiler ayrılır.
C- Kalandan Sermaye Piyasası Kurulu’nca saptanan oran ve miktarda birinci temettü ayrılır.
D- Safi kardan A,B,C bentlerinde belirtilen meblağlar düşüldükten sonra kalan kısmı Genel Kurul kısmen veya tamamen ikinci temettü hissesi olarak dağıtmaya, dönem sonu karı olarak bilançoda bırakmaya, kanuni ve ihtiyari yedek akçelere ilave etmeye, fevkalade yedek akçe olarak ayırmaya, mevzuatın izin verdiği diğer konulara tahsis etmeye yetkilidir.
 
Yasa hükmü ile ayrılması gereken yedek akçeler ile ana sözleşmede pay sahipleri için belirlenen birinci temettü ayrılmadıkça başka yedek akçe ayrılmasına, ertesi yıla kar aktarılmasına, Yönetim Kurulu Üyeleri ile memur, müstahdem ve işçilere kardan pay dağıtılmasına karar verilemez.
 
Dağıtılmasına karar verilen kar paylarının dağıtılma zamanı ve şeklini Sermaye Piyasası Kanunu ve ilgili tebliğ hükümleri çerçevesinde Genel Kurul tespit eder. Genel Kurul bu yetkisini dağıtma kararının alındığı yıl içerisinde yerine getirmek şartıyla Yönetim Kuruluna bırakabilir.
 
Bu esas sözleşme hükümlerine uygun olarak dağıtılan kar payları geri alınamaz. Ana Sözleşme’de kâr dağıtım imtiyazı söz konusu değildir.
 
7. Payların Devri
 
Şirketimizin sermayesini temsil eden hisse senetlerinin tamamı hamiline yazılı hisse senetlerinden oluşmakta olup payların devri hususunda ana sözleşmede kısıtlayıcı hükümler bulunmamaktadır.
 
BÖLÜM II - KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK
 
8. Şirket Bilgilendirme Politikası
 
Mevzuatla belirlenen hususlar dışında kamuya açıklanacak bilgilerle ilgili olarak bir bilgilendirme politikası oluşturulmamıştır. Mevzuatın açıklanmasını zorunlu kıldığı bilgiler yeterli ve detaylı görüldüğünden dolayı bir bilgilendirme politikası oluşturulma yoluna gidilmemiştir.
 
Şirketin “Bilgilendirme Politikası” yasal düzenlemeler, SPK mevzuatı ve yayımlanan tebliğlerle belirlenen kurallar çerçevesinde yürütülür.
 
9. Özel Durum Açıklamaları
 
Kamuyu Aydınlatma Esasları çerçevesinde özel durum açıklamalarımızın tamamı yasal mevzuata uygun olarak süresinde yapılmıştır. Şirketimiz 2013 yılı Ocak - Eylül döneminde SPK düzenlemeleri uyarınca 15 adet özel durum açıklaması yapmıştır. Şirketimiz tarafından zamanında yapılmamış özel durum açıklaması bulunmamaktadır.

10. Şirket İnternet Sitesi ve İçeriği
 
Şirket internet sitesi www.ddpack.com.tr adreslerinde yer almaktadır. Şirketimiz internet sitesinde pay sahiplerini bilgilendirme kapsamında aşağıdaki bilgiler yer almaktadır;
  • Duran Doğan ve İştirakleri Hakkında Bilgiler
  • Şirket Vizyonu
  • Yönetim Kurulu ve Yönetim Hakkında Bilgiler
  • Şirket Ortaklık Yapısı
  • Ticaret Sicili Bilgileri ve Şirket Künyesi
  • Şirket Ana Sözleşmesi
  • Mali Tablo ve Dipnotlar
  • Yıllık Faaliyet Raporları
  • Özel Durum Açıklamaları
  • Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu
  • Genel Kurul Bilgileri (Gündem, Tutanak, Hazirun Cetveli ve Vekaleten Oy Kullanma Formu)
  • Şirket Bilgilendirme Politikası
  • Komiteler
  • Gazete İlanları ve Duyurular (Genel Kurul İlanları vb.)
  • İçerden Öğrenenler Listesi
 
11. Faaliyet Raporu
 
Faaliyet raporu www.ddpack.com.tr şirket internet sitesinde pay sahipleri ve kamuyla paylaşılmakta olup, Kurumsal Yönetim İlkelerince belirlenen bilgiler paylaşılmaktadır.
 
12. Gerçek Kişi Nihai Hakim Pay Sahibi / Sahiplerinin Açıklanması
 
Şirketimizin dönemsel mali tabloları ve bu tablolara ilişkin dipnot ve raporlarında sadece karşılıklı iştirak ilişkilerinden arındırılan ortaklık yapısı (nihai gerçek kişilere kadar gitmeden) yer almakta olup bu raporlar Borsa İstanbul' da ve şirketimizin internet sitesinde kamuya açıklanmaktadır.
 
13. İçeriden Öğrenebilecek Durumda Olan Kişilerin Kamuya Duyurulması
 
Şirketimizin internet sitesinde ve faaliyet raporumuzda; şirketimizin faaliyetleri ile ilgili Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyeleri’nin listesi yer almaktadır.
 
BÖLÜM III - MENFAAT SAHİPLERİ
 
14. Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi
 
Şirketimiz faaliyetleri ile ilgili olarak menfaat sahipleri gerek Genel Kurullar, gerek de kamuyu aydınlatma esasları çerçevesinde özel durum açıklamaları yoluyla bilgilendirilmektedirler. Bu bilgilendirmeler faaliyet raporları ve bu raporların aynı zamanda yayınlandığı internet sitemiz ile Borsa İstanbul aracılığı ile yapılmaktadır. Ayrıca şirket çalışanlarına önemli duyurular, elektronik posta yolu ile anında tüm çalışanlara iletilmektedir.
 
15. Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı
 
Şirketimiz çeşitli kademedeki personelin yönetime katılması amacıyla departman bazında temsil edinilen, her ay düzenli olarak departman müdürleri ile üst düzey yöneticilerin katıldığı performans toplantıları yapmakta ve bu toplantılarda ilgili konular hakkında görüş alış verişinde bulunulmaktadır. Alınan kararlar departmanlar tarafından uygulanmaktadır.
 
16. İnsan Kaynakları Politikası
 
İnsan kaynaklarının temel politikası, bugüne kadar yapılanları baz alıp insan kaynağına yapılacak iyileştirme ve geliştirme çabalarıyla yüksek performansa sahip bir takım oluşturmaktır. Şirketimiz tüm faaliyetlerinde iş sağlığı ve güvenliğine önem verilmektedir. Personel alımı ile ilgili kriterler ihtiyaç durumuna göre belirlenerek, yazılı hale getirilir ve personel alımlarında bu kriterlere uyulması sağlanmaktadır.
 
İşe alınan personel için iş başı ve şirketi tanıtıcı eğitimler düzenlenmekte, çalışacağı konum gereğince alması gereken eğitimler planlanarak her çalışan için eğitim ihtiyacı belirlenmektedir. Bu belirlenen eğitim ihtiyaçları dikkate alınarak yıllık olarak çalışanların bilgi ve becerileri ile kişisel gelişimlerini artırmaya yönelik eğitim planları yapılmakta ve uygulanmaktadır. Şirket çalışanlarının görev tanımları yazılı olarak belirlenmekte ve çalışanlara dağıtılmaktadır.  Aynı zamanda verimliliği artırıcı ve çalışma koşullarında iyileştirme sağlayıcı önlemler alınmaya devam edilmektedir. Şirketimizin uyguladığı insan kaynakları politikasına ayrımcılık konusunda herhangi bir şikâyet olmamıştır.
 
17. Müşteri ve Tedarikçilerle İlişkiler Hakkında Bilgiler
 
Şirketimiz gereksinim ve taleplerini karşılamak amacıyla müşterileri ile çok yönlü iletişim içerisindedir. Satış uzmanlarımız tarafından müşteri ziyaretleri yapılmakta, müşteriden gelen tüm istek ve uyarılar dikkate alınmaktadır. Ürünle ilgili sözlü ya da yazılı olarak gelen tüm uyarılar için araştırma yapılmakta ve araştırma sonucu yazılı olarak müşteriye iletilmektedir. Üretimden kaynaklı kalite yetersizliği tespit edildiği takdirde derhal telafi edilmektedir. Müşteriden gelen şikayetler, periyodik olarak düzenlenen toplantılarla üretimde çalışan tüm personele aktarılmaktadır. Şirketimiz müşteri memnuniyeti odaklı çalışmayı ilke edinmiştir.
Aynı şekilde tedarikçilerimizle de sürekli bağlantı içerisinde çalışmaktayız. Tespit ettiğimiz tüm hatalar için anında tedarikçi ile bağlantıya geçilmekte ve çözüm üretmek amacıyla birlikte çalışılmaktadır.  Tedarikçilerimiz için yıllık değerlendirmeler yapılmakta ve bu değerlendirme sonuçları kendilerine iletilmektedir.
 
18. Etik Kurallar ve Sosyal Sorumluluk
 
Şirketimiz, üretimin tüm aşamasında hizmet kalitesinin ve standardının sürekliliğini gözetir. Müşteri ve tedarikçilerin ticari sır kapsamındaki bilgilerinin gizliliğine özen gösterilir. Müşteri memnuniyeti Şirketimizin temel prensipleri içinde yer almaktadır.
 
Duran Doğan olarak, kuruluşumuzdan bu yana kaliteli ve sağlıklı mal üreten, çalışanlarına saygılı, ortak ve hissedarlarının, tedarikçilerinin ve müşterilerinin hakkını gözeten, hukuka bağlı, toplum değerlerine önem veren, sosyal sorumluluk taşıyan, yöneticiler, çalışanlar, tedarikçiler ve müşteriler arasında en üst düzeyde sevgi ve saygıya, işbirliğine, çalışma performansının yüksekliğine, dürüstlük, tutarlılık, güven ve sorumluluk prensiplerine dayalı yönetim esaslarını benimsemiş ve bu prensipleri geliştirmek çabasında olan bir şirketiz.
 
Şirketimiz gereksinim ve taleplerini karşılamak amacıyla müşterileri ile çok yönlü iletişim içerisindedir. Satış uzmanlarımız tarafından müşteri ziyaretleri yapılmakta, müşteriden gelen tüm istek ve uyarılar dikkate alınmaktadır. Ürünle ilgili sözlü ya da yazılı olarak gelen tüm uyarılar için araştırma yapılmakta ve araştırma sonucu yazılı olarak müşteriye iletilmektedir. Üretimden kaynaklı kalite yetersizliği tespit edildiği takdirde derhal telafi edilmektedir. Müşteriden gelen şikayetler, periyodik olarak düzenlenen toplantılarla üretimde çalışan tüm personele aktarılmaktadır. Şirketimiz müşteri memnuniyeti odaklı çalışmayı ilke edinmiştir.
 
Aynı şekilde tedarikçilerimizle de sürekli bağlantı içerisinde çalışmaktayız. Tespit ettiğimiz tüm hatalar için anında tedarikçi ile bağlantıya geçilmekte ve çözüm üretmek amacıyla birlikte çalışılmaktadır. Tedarikçilerimiz için yıllık değerlendirmeler yapılmakta ve bu değerlendirme sonuçları kendilerine iletilmektedir.
 
Şirketimiz Çevre, Spor, Eğitim ve Kamu Sağlığı’ na saygılı ve destekleyici politikalar uygulamaya azami özeni göstermektedir. Şirketimizde çevre yönetmeliğine uygun üretim yapılmaktadır. Atık kağıt ve kartonlar şirket tesislerimizde toplanıp, geri dönüşüm tesislerine gönderilmektedir. Şirket gerekli emisyon ölçümlerini yaptırarak çevre kirliliğinin en aza indirilmesini amaçlamaktadır. Her yıl işçi sağlığı ve iş güvenliği bakımından, fabrika binasının içinde ve dışında gürültü ölçümü yapılmaktadır. Katı atıklarımız planlı olarak yerel yönetim tarafından toplanmaktadır. Sıvı atıklarımız güvenli bir şekilde toplanarak kontrollü ve planlı olarak geri kazanım ve bertaraf tesislerine gönderilmektedir. Şirketimizde evsel atık sular biyolojik arıtma sistemimizde arıtılmakta ve mevzuatların öngördüğü standartlar çerçevesinde alıcı ortama deşarj edilmektedir. Bugüne kadar çevreye verilen zararlardan dolayı şirketimiz aleyhine açılmış bir dava bulunmamaktadır.

BÖLÜM IV - YÖNETİM KURULU

19. Yönetim Kurulunun Yapısı, Oluşumu ve Bağımsız Üyeler
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin yetki ve sorumlulukları Şirket Ana Sözleşmesi’nde belirlenmiştir. Ana Sözleşme’ deki ilgili hükümler www.ddpack.com.tr  isimli web adresinde yer almaktadır. Duran Doğan yöneticilerinin yetkileri ise Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen imza sirküleri ile net bir şekilde belirlenmiştir.
 
Şirket’in işleri ve yönetimi, Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde Genel Kurul tarafından 2 yıl için seçilen 6 üyeden oluşturulacak bir Yönetim Kurulu tarafından yürütülmektedir. Bu üyeler ana sözleşmede yer alan hükümler doğrultusunda, önerilecek üyeler arasından Genel Kurul tarafından seçilir.
 
Yönetim Kurulu üyelerimize ilişkin bilgiler aşağıda sunulmuştur.
 
ADI SOYADI ÜNVANI
Oktay DURAN Yönetim Kurulu Başkanı
Dikran Mihran ACEMYAN Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Torben Patrice Jean REINE Yönetim Kurulu Üyesi
Michel Joseph Claude DUBOIS Yönetim Kurulu Üyesi
Muzaffer SAYIM Yönetim Kurulu Üyesi
Orlando KALUMENOS Yönetim Kurulu Üyesi

Yönetim Kurulu’nda Muzaffer SAYIM ve Orlando KALUMENOS bağımsız üye sıfatıyla görev yapmaktadır. Yönetim Kurulu üyelerinden icrada görevli olan yoktur.
 
20. Yönetim Kurulu Üyelerinin Nitelikleri
 
Şirketin ana sözleşmesinde Yönetim Kurulu Üyeleri’nin seçim kriterleri hususunda bir düzenleme mevcut olmamakla birlikte mevcut Yönetim Kurulu Üyelerimiz SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri IV. Bölümünün 3.1.1, 3.1.2 ve 3.1.5 maddelerinde yer alan ilkelerle örtüşmektedir. Söz konusu kriterlere uymayan Yönetim Kurulu Üyemiz bulunmamaktadır.
 
Yönetim Kurulumuz 2013 yılı Ocak - Eylül dönemi içinde 3 adet toplantı gerçekleştirmiştir. Toplantı tarihinin tüm üyelerimizin katılımına olanak sağlayacak şekilde tespit edilmesine özen gösterilmektedir. Yönetim Kurulumuz düzenli olarak, şirket işleri ve muameleleri lüzum gösterdikçe toplanmaktadır.

Yönetim Kurulunda Oluşturulan Komitelerin Sayı, Yapı ve Bağımsızlığı
 
a) Denetim Komitesi
 
Şirket bünyesinde 11.08.2010 tarihli Yönetim Kurulu Kararı ile kurulmuş olan Denetim Komitesi, Sermaye Piyasası Kurulu’nun Seri: X, No: 22 sayılı tebliği uyarınca 28.08.2013 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile yeniden düzenlenmiştir. Denetim Komitesi, finansal ve operasyonel faaliyetlerin sağlıklı bir şekilde gözetilmesini teminen görev yapmaktadır. Yönetim Kuruluna bağlı olarak görev yapan komitenin amacı Şirketin muhasebe sisteminin, finansal bilgilerin denetimi ile kamuya açıklanmasının ve iç kontrol sisteminin işleyişinin ve etkinliğinin gözetimini sağlamaktır. Bu komite yılda dörtten az olmamak üzere gerek gördükçe toplanmaktadır. Denetim Komitesinin 28.08.2013 tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla değiştirilen yapısı aşağıda verilmiştir:
 
ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKETLE İLİŞKİSİ
Orlando KALUMENOS Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Muzaffer SAYIM Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)

b) Kurumsal Yönetim Komitesi
 
Şirket bünyesinde Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri Tebliği doğrultusunda 08.10.2010 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile Kurumsal Yönetim Komitesi kurulmuştur. Komite, Yönetim Kuruluna bağlı olarak görev yapmaktadır. Bu komite yılda üçten az olmamak üzere gerek gördükçe toplanmaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesinin 28.08.2013 tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla değiştirilen yapısı aşağıda verilmiştir:
 
ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKETLE İLİŞKİSİ
Muzaffer SAYIM Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Orlando KALUMENOS Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)

c) Riskin Erken Saptanması Komitesi
 
Şirket bünyesinde Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim İlkeleri Tebliği doğrultusunda 28.08.2013 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile Riskin Erken Saptanması Komitesi kurulmuştur. Komite, almış olduğu kararları Yönetim Kuruluna sunar. Riskin Erken Saptanması Komitesinin 28.08.2013 tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla değiştirilen yapısı aşağıda verilmiştir:

ADI SOYADI ÜNVANI ŞİRKETLE İLİŞKİSİ
Orlando KALUMENOS Komite Başkanı Yönetim Kurulu Üyesi (Bağımsız)
Michel Joseph Claude DUBOIS Komite Üyesi Yönetim Kurulu Üyesi
Zeren Meray DENEÇLİ Komite Üyesi Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

21. Risk Yönetim ve İç Kontrol Mekanizması
 
Şirketimizin risk yönetimine ilişkin faaliyetleri Kurumsal Yönetim Komitesi tarafından yürütülmektedir. Ayrıca bağımsız denetim kuruluşu tarafından da düzenli olarak denetlenmektedir. Bu denetimden elde edilen bulgular Denetimden Sorumlu Komite üyeleriyle birlikte diğer Yönetim Kurulu üyelerine bildirilir. Şirketimizin iş akışları, prosedürleri, çalışanlarımızın yetki ve sorumlulukları risk yönetimi çerçevesinde kontrol altına alınmış ve sürekli bir denetime tabi hale getirilmiştir.
 
22. Yönetim Kurulu Üyeleri ile Yöneticilerin Yetki ve Sorumlulukları
 
Yönetim Kurulu üyeleri ve yöneticilerinin yetki ve sorumluluklarından www.ddpack.com.tr adreslerinde yer alan Şirket Ana Sözleşmesi’nde açıkça bahsedilmektedir. Yönetim Kurulumuz yetkilerini, görevini tam olarak yerine getirilebilmesini teminen ihtiyaç duyulan her türlü bilgiye sahip bir şekilde, basiretli biçimde ve iyi niyet kuralları çerçevesinde kullanmaktadır..
 
23. Mali Haklar

a) Yönetim Kurulu Üyeleri
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ücretleri, yıllık olağan Genel Kurul’da belirlenir. Ücret belirlenirken, üyelerin bağımsız veya icracı olmaları, aldıkları sorumluluk, çalışma süresi, sahip oldukları bilgi, beceri, deneyim gibi unsurlar dikkate alınır.
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ücretlendirme esaslarının belirlenmesi ve ücretlere ilişkin önerilerin oluşturulmasında, ayrıca, Şirketin uzun vadeli hedefleri ile benzer şirketlerin yönetim kurulu üyelerinin ücret düzeyleri de göz önünde bulundurulur.
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin, görevleri gereği yaptıkları masraflar şirket tarafından karşılanır. Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri’ne Şirket performansına dayalı ödeme yapılmaz. Yönetim Kurulu Üyeleri’ne borç verilmez, kredi kullandırılmaz.
 
b) Üst Düzey Yöneticiler ve Çalışanlar
 
Üst Düzey Yöneticilerine Yönetim Kurulu tarafından onaylanan tutarda ücret ödenir. Üst Düzey Yöneticilere, ayrıca, yılsonlarında, Şirket’in finansal performansı ve yöneticilerin buna katkıları dikkate alınarak, Yönetim Kurulu tarafından uygun görülen tutarda prim ödenebilir.
 
Şirketimiz’ de “Üst Düzey Yönetici Ücret Politikası” belirlenirken; Şirket’in üretim ve satış faaliyetlerinin boyutu, faaliyet alanının yaygınlığı, yurtdışı faaliyetleri, çalışan sayısı, iştirakleri ve bunların toplamdaki ağırlığı, faaliyetlerin sürdürülmesi için sahip olunması gereken bilgi seviyesi, bulunulan sektörün özellikleri, rekabet koşulları ve benzer firmaların ücret düzeyi dikkate alınır.
 
Üst Düzey Yönetici ücretleri, Şirketin faaliyet çeşitliliği ve hacmi çerçevesinde görevin gerektirdiği bilgi, beceri, deneyim seviyesi, sorumluluk kapsamı v.b. yönetim ölçütleri dikkate alınarak belirlenir. Böylece, Şirket içerisinde adil, piyasada rekabetçi bir ücretlendirme sistemi ve uygulaması kurulmuştur.
 
Ücretin tüm unsurları kişiye özel ve gizlidir. Sadece çalışanın kendisi, yöneticileri ve İnsan Kaynakları Departmanı’nın bilgisindedir. Çalışan’ın gizlilik konusuna azami özen göstermesi ve bu bilgileri diğer Şirket Çalışanları ve üçüncü kişilerle paylaşmaması esastır.
 
24. Şirketin Misyon ve Vizyonu ile Stratejik Hedefleri
 
a) Misyonumuz (Varoluş Nedenimiz)
 
Kalite, güven ve saygınlık ilkeleri ile bugüne kadar süregelen iş hayatımızda, aynı ilkelerine bağlı kalarak, karton ambalaj üretiminde “önce müşteri memnuniyeti” ilkesiyle çalışan, dinamik ve lider bir şirket olmaktır.
 
b) Vizyonumuz (Ulaşmak İstediğimiz yer)
 
DURAN DOĞAN markasını iç ve dış pazarlarda aranır konuma getirmek ve uluslararası lider meslektaşlar arasında yer almaktır.
 
c) Kalite Politikamız
 
Gelişen teknolojiyi ve insan gücünü en iyi şekilde kullanarak, kaliteli ürünleri, zamanında ve rekabetçi fiyatlarla sunarak, müşteri memnuniyetini sağlamak kalite politikamızdır. Firmamız ISO 9001:2000’i “Kalite Yönetim Sistemi Modeli” olarak benimsemiştir.
 
Firmamızda her çalışan kalite standartlarının uygulanmasında kritik rol oynamaktadır. Tüm departmanlarımız çalışmalarında, müşteri odaklı yönetim prensibini benimsemiştir. Gıda ambalajı üretimde kullandığımız tüm hammaddeler “gıdaya uygunluk” sertifikalıdır. Gıda ambalajı üretimiyle ilgili bütün yasal düzenlemeleri takip edip, uygulamaktayız.
 
25. Şirketle Muamele Yapma ve Rekabet Yasağı
 
Şirketimizin ana sözleşmesinde Yönetim Kurulu Üyeleri için dönem içinde şirketle işlem yapma ve rekabet yasağı ile ilgili düzenlemeler mevcut olmayıp Türk Ticaret Kanunu’nun ilgili hükümleri uygulanmaktadır. Şirketimizin Genel Kurulu’nda verilen önergeler sonucunda Yönetim Kurulu Üyeleri’ne TTK‘ nın 395. ve 396. maddelerinde sayılan yetkiler Yönetim Kurulu Üyeleri’ne verilmiştir.

Kamuyu aydınlatmaya yönelik olarak her pay sahibinin ve menfaat sahiplerinin şirket gelişmelerini eşit ve tarafsız bir şekilde takip edebilmesine olanak sağlamak üzere şeffaflık ve doğruluk üzerine kurulmuş bir bilgilendirme politikası oluşturulmuştur.
 
Sirket, kamuyu aydınlatma konusunda Sermaye Piyasası Mevzuatına; Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ile İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) düzenlemelerine uyar. Ayrıca, SPK Kurumsal Yönetim ilkelerinin şirket bünyesinde hayata geçirilmesine özen gösterir.
 
Bilgilendirme politikasını yönetim kurulu hazırlar ve kamuya açıklar. Bilgilendirme Politikasının takibinden, gözden geçirilmesinden ve gelistirilmesinden Yönetim Kurulu sorumludur. Kurumsal Yönetim Komitesi, Yönetim Kurulunu, Denetim Komitesini, Genel Müdürü ve Mali işlerden sorumlu birimi “Bilgilendirme Politikası”nı içeren konularda bilgilendirir. Yatırımcı İlişkileri Birimi bilgilendirme politikasını gözetmek ve takip etmekle sorumludur.
 
Sirket bilgilendirme politikası çerçevesinde bilgi verilecek menfaat sahipleri ve kuruluşlar şunlardır;
 
a- Mevcut Yatırımcılar
b- Potansiyel Yatırımcılar
c- Menfaat sahipleri
d- Düzenleyici kuruluşlar
e- Kamuoyu
 
Bilgilendirme Araçları:
 
Bilgilendirme politikası aşağıda yer alan araçlar vasıtasıyla gerçeklestirilir.
  • Web sitesi
  • Faaliyet raporu
  • Yatırımcılara yönelik toplantılar
  • Özel Durum Açıklama Formu (MKB)
  • Medya ve basın açıklamaları
  • Ticaret Sicili Gazetesi, diğer gazeteler
  • Haber kanalları (Reuters, AP, Bloomberg, Foreks vs.)
  • Elektronik posta vs gibi iletişim araçları
  • Telefon,Faks vs.
 
Sorumluluk:
 
Yapılacak bildirimlerden sorumlu olacak kişi ve birimler asağıda yer almaktadır:
  • Yönetim Kurulu
  • Denetim Komitesi
  • Kurumsal Yönetim Komitesi
  • Genel Müdür
  • Mali işler Müdürü
 
Bilgilendirme Kapsamındaki Konular:
 
Yapılacak bilgilendirmeler asağıda yer alan hususları kapsar:
  • Yıllık faaliyet raporu, mali tablolar ve dipnotları, bağımsız denetim raporu ve kâr dağıtım politikası internet sitesi ve diger dagıtım organları vasıtasıyla yatırımcılara, kamuya, menfaat sahiplerine ve düzenleyici kuruluşlara zamanında ve doğru bir şekilde ulaştırılır.
  • Yatırımcılara, kreditörlere, analistlere ve pay sahiplerine yönelik olarak yatırımcıları bilgilendirme amaçlı toplantılar, road showlar, analist toplantıları düzenlenir. Bu toplantılara Yönetim Kurulu üyeleri, Genel Müdür, Mali İşler Yöneticisi, Yatırımcı İlişkileri Birimi ve denetçiler katılır. Bu toplantılar yılda en az bir veya iki kez mali tabloların açıklanmasından sonra düzenlenir.
  • Genel kurula ilişkin her türlü bilgi genel kuruldan en az 3 hafta önce şirket merkezi ve şubelerinden kamuya açık tutulur ve internet ile kamuya duyurulur.
  • Her 3,6,9,12 aylık dönemlerde mali tablolar ve bağımsız denetim raporu internet yolu ile kamuya duyurulur.
  • SPK Seri:VIII, No:54 “Özel Durumların Kamuya Açıklanmasına İlişkin Esaslar Tebliği” ile belirlenen özel durumların gerçeklesmesi durumunda bu konuya ilişkin özel durum açıklamaları MKB’ye gönderilir.
  • Yönetim Kurulu üyelerinin basın ile yapacağı görüsmeler Yatırımcı İlişkileri Birimi tarafından planlanır ve organize edilir. Şirketin hisse senedi değerini önemli ölçüde etkileyebilecek konular söz konusu oldugunda, Basın görüşmeleri Yönetim Kurulu üyelerinin ortak kararı alınarak ve Yatırımcı İlişkileri Biriminin bilgisi dahilinde yapılır.
  • İçeriden öğrenen kişilere ilişkin olarak şirket bünyesinde yönetim kurulu üyeleri, yöneticiler ve çalısanlar gözönünde bulundurularak bir “insider trading (içeriden alınan bilgilerin ticareti) politikası” oluşturulur.
 
Bu politika doğrultusunda şirketin ticari sırlarının güvenliği ve korunması esas alındığında uyulması gereken yükümlülükler şu şekildedir:
  • Ticari sır kapsamına giren bilgilerin yetkili olmayan kişilere açıklanılmasından kaçınılması
  • Bu bilgilere sahipken, mal alım-satımı ve ticaretinin yapılması veya sirket dısında olan herhangi bir kişiye alım-satım tavsiyeleri verilmesinden kaçınılması
  • internet sitelerinde chat yolu ile bu bilgileri içeren tartışmalar yapılmasından kaçınılması
  • Bu bilgiler dogrultusunda kisisel kazanca veya sirket dısından herhangi bir insanın kazancına sebep olabilecek davranıslardan kaçınılması
 
Şirket içerisinde “insider trading politikası” oluşturulduktan sonra değişen koşullar gözlemlenerek periyodik olarak bu politika gözden geçirilir ve güncellenir.
  • Şirket, Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Kurumsal Yönetim lkelerini uygulayıp uygulamadığına iliskin beyanına; uygulayamadıgı konularda bu hususlara ve gerekçelerine yıllık faaliyet raporunda ve internet sitesinde yer verir.
  • Şirket Yönetim Kurulu tarafından olusturulan kar dagıtım politikası kamuya açıklanır. Bu politika Genel Kurul’da pay sahiplerinin bilgisine sunulur ve faaliyet raporunda da yer alır.
  • Şirket; özel durum açıklamaları haricinde, sirket aleyhine açılmıs, sonuçlanmıs veya sürmekte olan herhangi bir dava, alınmıs ceza vs. gibi durumlar mevcut ise, bu açıklamanın hangi ölçüde, ne hızda ve hangi yetkili kisi/kisiler tarafından yapılacagına iliskin kamuyu bilgilendirir.
Bilgi Vermeye Yetkili Kişiler:
 
Yukarıda yer alan kamuya yapılan açıklamalar dısında talep edilen bilgilerle ilgili olarak açıklama yapmaya yetkili kisiler bilgi talebinin düzeyine göre Grup Başkanı, Yönetim Kurulu Başkanı ve Üyeleri, Genel Müdür, Mali İşler Müdürü veya Pay Sahibi İlişkileri Birimi tarafından yazılı veya sözlü olmak üzere cevaplandırılır. Bu kişiler dışında kalan diğer çalışanlar soru taleplerini cevaplamaya yetkili degildir. Bilgilendirmede esitsizligin engellenmesi için kamuya yapılacak her türlü bilgilendirme eşzamanlı ve tek elden yapılır.
 
Web Sitesi:
 
Şirket, kamunun aydınlatılmasında web sitesini etkin olarak kullanır. Şirketin web sitesinde Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim lkeleri Tebligi 2. Bölüm 1.11.5’te web sitesinde yer alması istenen bilgiler şirket web sitesinde bulundurulur ve sürekli olarak güncellenir. Şirketin Web Sitesinde yer alan açıklamalar, Sermaye Piyasası Mevzuatı hükümleri uyarınca yapılması gereken bildirim ve özel durum açıklamalarının yerine geçmez. Şirket kamuya yapılan açıklamaları web sitesinde de Türkçe ve/veya İngilizce olmak üzere yayınlar.
 
Açıklama Yapma Yasağı:
 
Şirket yanlış ve yetkisiz bilgilendirmeyi önlemek için, her üç ayda bir ara ve yıllık hesap döneminin bittiği ayı takip eden ayın 15’inden itibaren mali tablo ve dipnotlarının kamuya açıklandığı günden bir iş günü sonrasına kadar geçen süre zarfında kamuya henüz açıklanmamış bu bilgilere ilişkin açıklama yapmaktan kaçınır. Bu süre içerisinde şirketin açıklanmamış finansal bilgilerine ilişkin görüş bildirilmez, tartışma yapılmaz, bunlara ilişkin sorulan sorulara gizlilik ilkesi dahilinde kabul edilerek cevap verilmez.
Şirket’in kar dağıtım politikası Sermaye Piyasası Mevzuatı ve Esas Sözleşmesi çerçevesinde belirlenmekte olup, kar dağıtımında, Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uygun olarak pay sahipleri ve Şirket menfaatleri arasında dengeli ve tutarlı bir politika izlenmektedir.
 
Safi kar, hesap yılı içerisinde elde edilen gelirlerden, tüm giderler, amortismanlar, karşılıklar, prim ve ikramiye gibi şirketçe ödenmesi zorunlu paralar ile, mukavelenameye, ilama ve kanun emrine istinaden ödenen zarar, ziyan ve tazminatlar düşüldükten sonra kalan miktardır.
 
Bilançoda görülen safi kar sırası ile aşağıda gösterilen şekilde dağıtılır.
 
A- %5 kanuni yedek akçe (T.T.K. madde 519)
 
B- Şirket tüzel kişiliği tarafından ödenmesi zorunlu vergiler ayrılır.
 
C- Kalandan Sermaye Piyasası Kurulu’nca saptanan oran ve miktarda birinci temettü ayrılır.
 
D- Safi kardan A,B,C bentlerinde belirtilen meblağlar düşüldükten sonra kalan kısmı Genel Kurul kısmen veya tamamen ikinci temettü hissesi olarak dağıtmaya, dönem sonu karı olarak bilançoda bırakmaya, kanuni ve ihtiyari yedek akçelere ilave etmeye, fevkalade yedek akçe olarak ayırmaya, mevzuatın izin verdiği diğer konulara tahsis etmeye yetkilidir.
 
Yasa hükmü ile ayrılması gereken yedek akçeler ile ana sözleşmede pay sahipleri için belirlenen birinci temettü ayrılmadıkça başka yedek akçe ayrılmasına, ertesi yıla kar aktarılmasına, Yönetim Kurulu Üyeleri ile memur, müstahdem ve işçilere kardan pay dağıtılmasına karar verilemez.
 
Dağıtılmasına karar verilen kar paylarının dağıtılma zamanı ve şeklini Sermaye Piyasası Kanunu ve ilgili tebliğ hükümleri çerçevesinde Genel Kurul tespit eder. Genel Kurul bu yetkisini dağıtma kararının alındığı yıl içerisinde yerine getirmek şartıyla Yönetim Kuruluna bırakabilir.
YÖNETİM KURULU ÜYELERİ VE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLERİ İÇİN ÜCRET POLİTİKASI
 
I) Yönetim Kurulu Üyeleri
 
Şirketimiz Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ücretleri, yıllık olağan Genel Kurul’da belirlenir. Ücret belirlenirken, üyelerin bağımsız veya icracı olmaları, aldıkları sorumluluk, çalışma süresi, sahip oldukları bilgi, beceri, deneyim gibi unsurlar dikkate alınır.
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin ücretlendirme esaslarının belirlenmesi ve ücretlere ilişkin önerilerin oluşturulmasında, ayrıca, Şirketin uzun vadeli hedefleri ile benzer şirketlerin yönetim kurulu üyelerinin ücret düzeyleri de göz önünde bulundurulur.
 
Yönetim Kurulu Üyeleri’nin, görevleri gereği yaptıkları masraflar şirket tarafından karşılanır. Yönetim Kurulu Üyeleri’ne borç verilmez, kredi kullandırılmaz.
 
II) Üst Düzey Yöneticiler ve Çalışanlar ;
 
Şirketimizin Üst Düzey Yöneticilerine Yönetim Kurulu tarafından onaylanan tutarda ücret ödenir. Üst Düzey Yöneticilere, ayrıca, yılsonlarında, Şirket’in finansal performansı ve yöneticilerin buna katkıları dikkate alınarak, Yönetim Kurulu tarafından uygun görülen tutarda prim ödenebilir.
 
Şirketimiz’de “Üst Düzey Yönetici Ücret Politikası” belirlenirken; Şirket’in üretim ve satış faaliyetlerinin boyutu, faaliyet alanının yaygınlığı, yurtdışı faaliyetleri, çalışan sayısı, iştirakleri ve bunların toplamdaki ağırlığı, faaliyetlerin sürdürülmesi için sahip olunması gereken bilgi seviyesi, bulunulan sektörün özellikleri, rekabet koşulları ve benzer firmaların ücret düzeyi dikkate alınır.
 
Üst Düzey Yönetici ücretleri, Şirketin faaliyet çeşitliliği ve hacmi çerçevesinde görevin gerektirdiği bilgi, beceri, deneyim seviyesi, sorumluluk kapsamı v.b. yönetim ölçütleri dikkate alınarak belirlenir. Böylece, Şirket içerisinde adil, piyasada rekabetçi bir ücretlendirme sistemi ve uygulaması kurulmuştur.
 
Ücretin tüm unsurları kişiye özel ve gizlidir. Sadece çalışanın kendisi, yöneticileri ve İnsan Kaynakları Departmanı’nın bilgisindedir. Çalışanın gizlilik konusuna azami özen göstermesi ve bu bilgileri diğer Şirket Çalışanları ve üçüncü kişilerle paylaşmaması esastır.
ORTAKLIĞIN ÜNVANI PAY TUTARI (TL) PAY ORANI (%)
LGR INTERNATIONAL SA 5.584.188,93 33,69
İbrahim Okan DURAN 1.318.178,50 7,95
Oktay DURAN 1.376.296,25 8,30
Dikran Mihran ACEMYAN 1.617.435,75 9,76
Dikran ACEMYAN 828.983,75 5,00
Diğer 5.850.704,32 35,30
Toplam 16.575.787,50 100

İŞTİRAK ADI ORTAKLIK ORANI FAALİYET KONUSU
Dudo İthalat ve İhracat Pazarlama A.Ş. %99,92 İthalat - İhracat
Dudo UK LTD. %100 Pazarlama Konusu